Chiang mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Robert Wals - WaarBenJij.nu Chiang mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Robert Wals - WaarBenJij.nu

Chiang mai

Door: Robert

Blijf op de hoogte en volg Robert

14 November 2012 | Thailand, Chiang Mai

Het is alweer een paar dagen geleden maar we hebben niet stil gezeten deze dagen. Na n lange busreis die heel intressant was zijn we aangekomen in Chiang mai. De bus was opzich prima lekkere stoelen en goede arco (misschien wel te goed) werden we om half 3 snachts wakker gemaakt omdat we konden gaan eten in een restaurantje op een busstation onderweg. Heel fijn maar omdat we toch al wakker waren eventjes n beetje gegeten en weer verder. We kwamen vroeg aan in Chiang mai en meteen een hostel opgezocht. Degene waar we eigenlijk voor gingen was vol maar onze tuk tuk driver wist wel een ander. Heel goedkoop dat zeker maar verder is het niet echt heel veel soeps. De eerste dag hebben we eigenlijk niet zo heel veel gedaan. De Sunday market hier was wel heel tof om te over heen te lopen. Die markt is vanaf 18.00 tot 22.00 en zeker een aanrader als je souveniers wilt kopen.
Het is wel even wennen dat je om de 2 meter weer over een blind, doof of ander soort gehandicapt persoon valt die zitten te zingen voor je geld.
Maar al met al was het een hele leuke markt je hoort ook opeens heel veel nederlands om je heen gepraat worden. Want waar een markt is zijn er Hollanders.
Maandag hebben we een jungle flight gedaan. Dus ik met een zipline door de boomtoppen van de thaise jungle. Heel intressant helemaal omdat ik niet heel erg fan van hoogtes ben. Maar als je voor je uit keek was het zeker heel gaaf om te doen. Ik heb expres geen foto's gemaakt omdat ik dan toch ook weer niet herinnerd wil worden aan dat strakke harnas wat je om moet en dat duffe helmpje op je kop. Maar zeker weer genieten in de jungle zo rustig en zo groot. Een nadeel wat ik dan weer wel vond is dat als je met teveel mensen op zo'n platform hoog in de boom stond dat die heen en weer begon te wiegen en dat je aan het eind van de tocht die bomen weer uit moet aan een touwtje recht naar beneden. Nu lieten deze vriendelijk zichzelf heel grappig vinden gidsen je wel zakken maar wel zo dat hun je nog even de schrik van je leven konden geven.

Dinsdag heb ik en ik moet bekennen met alle plezier een tourist uitgehangen. We zijn naar de Tiger kingdom geweest. Onwijs gaaf maar ook heel commercieel. We gingen erheen per tuk tuk die echt onwijs hard over de weg heen en weer crost (daar moet ik af en toe nog steeds aan wennen) eenmaal aangekomen moet je een pakket kiezen wat je wilt zien. Wij hebben gekozen voor de allerkleinste, klein en Groot. En dan ga je het park in waar je aan de lopende band die hokken in word gestuurd en waar je ongeveer 10 minuten tot een kwartier hebt om je foto's te schieten en tijgers te aaien. Nu zit er ten alle tijden een verzorger bij en die vinden het heel leuk om foto's te maken dus ik heb een fotoshoot van weet ik veel hoeveel foto's (die gasten schieten 10 foto's per seconde) Er staan bij elk hok regels waar je je aan moet houden. Geen flitser, geen tassen, geen uitdagend gedrag vertonen, Tijgers ten alle tijden van achter benaderen, Niet aan de kop zitten, Niet aan de voorpoten zitten etc. Dus alle foto's zijn vooral bij die groote dat je achter z'n kont zit en er een beetje op hangt. En toch was het zeker de moeite waard :)

Nu zitten we even te kijken in welk hostel we nu gaan zitten in chiang mai omdat we deze nu wel gezien hebben. En even onze blog bij te werken.
Dus tot de volgende maar weer :)

  • 14 November 2012 - 06:17

    Birgit:

    Hoi Robert, woensdag ochtend hier, moet openen, jaja hier wordt gewerkt, dus 6 uur vroeg en aan de koffie, en dan lees ik jou bericht......I wish I were there.....geniet, dit kan je niemand meer afpakken...vroeg me alleen af of je al bent afgekickt van de energy drank hahaha

  • 14 November 2012 - 07:26

    Fred:

    maar wij hebben nickie
    Neem je zo,n poes mee naar huis lijkt me wel leuk
    doe maar een kleintje is makkelijker ij het vliegtuig en ze groeien toch nog wel iets
    we hadden je al een paar dagen gemist met je berichten maar daar issie weer
    doei man
    fred

  • 14 November 2012 - 10:19

    Monique:

    toeristje uithangen moet kunnen als je er toch bent :):)

    alleen jammer van al die nederlanders dan weer....

    doeiiiiii

  • 14 November 2012 - 10:20

    Monique:

    en ben het met paps eens..... zo'n tijger in de straat moet kunnen!!!

  • 14 November 2012 - 11:41

    Marleen Schijf:

    Heey Robert,

    Zit even je verhalen te lezen. Leuk hoor!!!
    Wij willen ook gaan eind volend jaar. Kan ik zo mooi ideeen op doen :P
    Geniet ervan neefje, have funnnnn!!!!

    Xxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Robert

Ik ben Robert, Volg mij hier tijdens mijn reis van drie maanden in Thailand!!

Actief sinds 30 Okt. 2012
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 11360

Voorgaande reizen:

01 November 2012 - 02 Februari 2013

Backpacken door Thailand

Landen bezocht: